آموزش اصول و قواعد کپی برداری

کپی برداری از آثار نقاشان بزرگ یکی از مراحل مهم آموزش نقاشی است و در صورتیکه با قواعد آن آشنا باشیم، کپی کردن از آثار بزرگ نقاشان جهان میتواند ذهن ما را در درک عمیقتر هنر نقاشی یاری فراوان رساند. به جرات میتوان گفت که ارزش یک کپی خوب و قوی، کم از اجرای دقیق و هنرمندانه یک اثر ارجینال تکنیکی و ماهرانه نیست.
مرحله اول برای انجام یک کپی خوب، یک زیر رنگ یا ته رنگ و یا آستر خوب و مناسب میباشد. در این مرحله میتوان کشیدن طرح تابلو و همچنین زیر رنگ گذاری را با هم انجام داد و با رنگ رقیق طرح را مشخص کرد (البته این مسئله مستلزم این است که طراحی شما در حد خوب و قابل قبولی باشد). استفاده از مداد برای طراحی زیاد توصیه نمیشود، جرا که مداد باعث کثیف شدن رنگ روغن و به زحمت افتادن نقاش جهت تمیز و شفاف کردن مجدد رنگها میگردد.
نکته دیگر در اجرای زیر رنگ، اجرای قانون سرد و گرمهاست، بدین ترتیب که معمولا رنگهای لایه زیرین را گرمتر در نظر میگیریم و رنگهای سردتر را در لایه های رویی بکار میبربم.
همچنین لایه زیرین میتواند تیره تر در نظر گرفته شود و لایه های بعدی را اختصاص به رنگهای روشنتر میدهیم.
پس زیر رنگ را باید گرمتر و تیره تر اجرا کرد و مایه های رنگی سردتر و روشنتر را بعدا اضافه نمود. اگر روی بوم سفید نقاشی میکنیم، کدر و مات نکردن زیر رنگ قسمتهای روشن تابلو، تاثیر زیادی در شفافیت و درخشندگی رنگهای لایه های بعدی، در این قسمتها دارد. همچنین زیر رنگ این قسمتها را زیاد تیره نکنید.
در کپی آثار رئالیستی زیر رنگ را باید کاملا نرم و ملایم بکار برد و تبدیل و تغییر رنگها به یکدیگر باید بدون برش و خط افتادگی باشد.

آموزش اصول و قواعد کپی برداری

کپی اثر هنرجویان آموزشگاه

برای نرمش و تلطیف رنگهای زیر رنگ از قلم موی محوکن هم میتوان استفاده کرد، اما مهارت و تجربه نقاش، بخصوص در امر طراحی حرف اول را، در زمینه نرمش و تلطیف رنگهای زیر رنگ میزند.

مؤکداً از مراجعه حضوری از ساعت ۱۶ به بعد خودداری نمایید          ما سه شنبه ها تعطیلیم