طراحی چهره و آموزش برای هنرجویان مبتدی تا حرفه ای

آموزش طراحی چهره (Portrait Drawing) و اصول ترسیم پرتره چه بصورت طراحی با مداد و چه با سایر ابزارهای مربوطه، روشها و متدهای متعدد و گوناگونی را شامل میگردد. ما امروزه شاهد هستیم که انبوهی این متدها، افراد را دچار سردرگمی مینماید. اما در این میانه، روشهایی اصولی تر مینماید که ما را از کپی کردن طرح و یا از رو انداختن آن بی نیاز نموده و توانایی کشیدن طرح و نقاشی چهره را در ما تقویت نماید. ما در این مطلب قصد داریم خصوصا به تشریح این اصول کارآمد بپردازیم. قطعا آشنایی با تناسبات و اندازه های اجزای صورت و از آن مهمتر، روش صحیح پرداختن به آن ، ما را حرفه ای تر نموده و مراحل گذر از سطح مبتدی به حرفه ای را بسیار تسریع مینماید.

قبل از شروع مطلب، آموزش های مهمی در طراحی با مداد وجود دارد که میبایست رعایت شود و توصیه میکنیم خصوصا اگر مایل به فعالیت در سطوح حرفه ای هستید، حتما این نکات را مد نظر قرار دهید.


آموزش طراحی چهره با مداد

طراحی چهره با مداد از روی عکس - سمت چپ خود عکس و سمت راست طراحی با مداد مییاشد.


مداد طراحی پر کاربرد ترین ابزاری است که برای نقاشی چهره استفاده میشود. خصوصا اگر مبتدی هستید بهتر است کار را با این ابزار شروع نمایید. یادگیری نقاشی چهره و شناخت اجزای صورت و تناسبات چهره با مداد طراحی سهولت بیشتری نسبت به ابزاری مانند زغال طراحی و غیره دارد. این ابزار خصوصا بخاطر نوک تیزی که دارد کنترل و تسلط بیشتری به هنرجویان خصوصا مبتدی میدهد.

قبل از شروع به کار بهتر است آشنایی مختصری با مداد طراحی پیدا کنید.


فیلم آموزش طراحی چهره

● در مرحله اول این فیلم آموزشی را با دقت فراوان نگاه کنید. پس از آن ما به تشریح و توضیح مراحل اجرایی آن با مثالها و فیلمهای بیشتر میپردازیم.

آموزش طراحی چهره با مداد


و اما فیلم آموزشی ما در بالا موارد زیر را به شما خواهد آموخت:

1 - آموزش زاویه های دید در طراحی چهره شامل:

● تمام رخ
● نیم رخ
● سه رخ
2 - آشنایی با بیضی اصلی چهره در زوایای نامبرده
3- آموزش محور بندی های اصلی و اولیه بیضی سر در زوایای نامبرده
4 - آشنایی با محل قرار گیری حفره چشم ها، بینی و لب و گوش
5 – آشنایی با دو نکته ظریف در جای گیری لب و دهان و همچنین پیدا کردن اندازه بالای سر از رستنگاه موی سر که مستلزم دقت بینندگان به توضیحات این قسمتها میباشد
6- آموختن اهمیت در نظر گرفتن منبع نور و زاویه تابش آن به چهره و رعایت نقاط تاریک و روشن متاثر از آن
7- آموزش سطوح تاریک روشن چهره و حجم های کلی بینی
8- آشنایی با نور پردازی کلاسیک و مثلث رامبرند
9- آشنایی با مهمترین نکته در کشیدن چهره که همان "کلی دیدن و دوسایه" میباشد

مهم:
● البته لازم به ذکر است که این قسمت از فیلم و آشنایی با مفاهیم "دو سایه و کلی نگری" مستلزم آشنایی قبلی با این مفاهیم است که بطور مفصل در آموزش مجازی طراحی چهره ذکر شده است.

10- آموزش فواصل چشم ها نسبت به هم و نسبت به کل چهره
11- آموزش سنجش فاصله بینی ، گوش، لب و سایر قسمتهای صورت
12- آشنایی با تغییر جهت محوربندیها در زوایه های از بالا و یا از پایین


آموزش طراحی چهره با مداد

تصویر بخشی از فیلم آموزش طراحی چهره


نکته بسیار مهم در طراحی چهره با مداد

نگاه درست به جزئیات

اغلب هنر آموزان مبتدی میپندارند پرداختن به چشم و ابرو و سایر جزئیات صورت، مهمترین بخش کار میباشد. تصور رایج بر این است که شباهت چشمها و بینی و اجرای دقیق آنها میتواند طراحی را به یک اثر فوق العاده تبدیل نماید. اما یک طراح حرفه ای که کار خود را بر پایه مبانی و اصول اولیه صحیح بنا نهاده است، میداند که برای نقاشی کردن و کشیدن یک صورت، میبایست به اندازه کافی تعمق و صبر داشته باشد و به سراغ هر قسمتی در وقت و مرحله مناسب همان قسمت رفته و از یک اسلوب و روش مدون برای اینکار استفاده کند.


همانطور که در فیلم بالا و در طی توضیحات مراحل طراحی صورت گفته شد، جزئیات و پرداختن پیش از موقع به عناصری مانند چشم و بینی و مژه ها و ابرو، میتواند به آفتی برای طراحی شما تبدیل گردد. روش طراحی کل به جز سیستم و اسلوبی است که میتواند ما را از اشتباهات رایج در طراحی از صورت برهاند. برای اینکه از مرحله مبتدی گذر کرده و وارد مرحله حرفه ای شوید، پرداختن به سیستم کل به جزء ضروری مینماید.


اجرای عملی آموزش فوق


● در اینجا فیلمی را مشاهده مینمایید که یک اجرای طراحی صورت با مداد را به انجام میرساند. این ویدئو فشرده شده و بصورت تایم لپس میباشد. ابتدا فیلم را ببینید. پس از آن این آموزش را با سرعت آهسته تر و بصورت گام به گام و با توضیحات، دنبال خواهیم کرد.

تایم لپس اجرای ترسیم سر و صورت


مراحل گام به گام اجرای طراحی چهره


مرحله اول - طراحی ساختار کلی و بدون جزئیات سر

در مرحله نخست و در ابتدا، بسیار مهم است که سه نکته اساسی را به ترتیب زیر مورد توجه قرار دهیم:
1 تعیین زاویه دید
2 ترسیم بیضی سر
2 محور بندیها وتقسیمات صورت

● فیلم زیر را ببینید. مرحله اول که اجرای نکات فوق و توجه به کلیت حالت سر و چهره میباشد در این آموزش نمایش داده میشود.

مرحله اول


همانطور که مشاهده کردید، در مرحله ابتدایی میبایست با توجه به زاویه دید مدل، بیضی سر را رسم کنیم. تقسیمات چهره و محوربندیهای صورت را طبق آنچه ابتدا در آموزش اصولی طراحی چهره ارائه شد، انجام دهید. بسیار مهم مینماید که بدون توجه به جزئیات چشم و مژه و ابرو و ... به سایه ها و تیرگیهای کلی (طبق آموزش اولیه) توجه نمایید و ساختار کلی تاریک روشن سر و صورت را مورد توجه قرار دهید.
اگر این مراحل را درست و اصولی پیاده کنیم، تا اینجای کار به تصویری مانند شکل زیر، دست پیدا میکنیم:


مرحله اول آموزش طراحی چهره با مداد- شکل کلی بدون جزئیات

مرحله اول - شکل کلی چهره بدون جزئیات


مرحله دوم - پیشبرد طراحی بصورت درصدی در کل کار

پس از اینکه طراحی قدری شکل گرفت، میبایست به افزودن جزئیات بصورت درصدی و بطوریکه در کل کار اعمال شود، بپردازیم.
در این مرحله بسیار مهم است که توجه خود را معطوف یک نقطه (مثلا چشمها) ننمایید. دست شما میبایست بروی کل کار حرکت کرده وکل سر را پوشش دهد. برای مثال اگر چشمی را 5 درصد پیش بردید، چشم دیگر و همینطور سایر نقاط، مانند بینی و لب و حتی چانه و پیشانی و موها را نیز به مقدار همان 5 درصد، پیش ببرید.


● ادامه آموزش را ببینید. در ادامه سعی میکنیم تمام قسمتهای چهره را با هم و بصورت مساوی پیش ببریم.

مرحله دوم - پیشبرد کار بصورت مساوی


تصویر زیر نمایشگر تصویر قبلی است که مقدار بیشتری از سایه ها و تاریک روشنیهای کلی را به آن افزوده ایم و طبق روش توضیح داده شده، سعی کرده ایم این اضافات در کل کار، بصورت یکسان و مساوی پخش شده باشد.


مرحله دوم آموزش ترسیم چهره - پیشبرد کار بصورت مساوی و یکسان در کل چهره

مرحله دوم - پیشبرد کار بصورت مساوی و یکسان در کل چهره


مرحله سوم – اضافه کردن تدریجی تیرگیهای بیشتر و القای حس حجم

در این مرحله به تدریج بر مقدار تیرگیهای کار میافزاییم. القای حس حجم، نمایش فرورفتگیها و بر آمدگیهای قسمتهای مختلف چهره، مواردی است که میبایست به آن توجه شود.

● در ادامه آموزش میبینید که حجم پردازی کل کار بیشتر مورد توجه قرار میگیرد و همچنان تمام قسمتها را سعی میکنیم با هم پیش ببریم.

القای حس حجم در طراحی چهره- مرحله سوم


یکبار دیگر قصد داریم بر اهمیت اجرای سیستم کل به جزء در طراحی خصوصا چهره که دشوارتر از سایر موضوعات مینماید، تاکید کنیم. این تصور غلط و اشتباهی است که بپنداریم میبایست ابتدا چشمها و مژه ها را در چهره مشخص نمود، بعد بینی را رسم نمود، بعد لب و بعد هم متعاقب آن، سایر قسمتها را بهم چسباند. تصوری که نزد افراد مبتدی و غیر حرفه ای رایج است.
اندازه گیریها در چهره میبایست چشمی انجام شوند. شما میتوانید حین انجام طراحی، بخشها و قسمتهایی را مقیاس قرار دهید و با توجه به اندازه آنها، برای ابعاد و اندازه های سایر قسمتها نیز تصمیم بگیرید.
در این مرحله ما به تصویری مانند شکل زیر میرسیم:


مرحله سوم – اضافه کردن تدریجی تیرگیهای بیشتر و القای حس حجم در طراحی چهره

مرحله سوم – اضافه کردن تدریجی تیرگیهای بیشتر و القای حس حجم در طراحی چهره


مرحله چهارم – افزودن تدریجی جزئیات چهره

در این مرحله و پس از اینکه بستر حجمی ناحیه ها و قسمتهای مختلف کار شکل گرفت، بتدریج روی جزئیات مربوط به چشمها، بینی، لب و دهان و پیشانی و چانه کار میکنیم.

● به ادامه آموزش که به نمایش بیشتر جزئیات بصورت تدریجی میپردازد، توجه نمایید.

مرحله چهارم – افزودن جزئیات چهره


نکته بسیار مهم این است که ما در سیستم کل به جزء ای که بصورت اصولی اجرا شده باشد، فرصت اصلاح کار را، حتی تا رسیدن به مراحل پایانی طراحی، از خود سلب نمیکنیم. در این روش چون تیرگیها در کل کار تدریجی اضافه میشود، پس از اینکه قدری طراحی شکل گرفت و ایرادات آن نمایان شد، میتوانیم به اصلاح قسمتهای اشتباه بپردازیم. مثلا چشمها را در صورت لزوم قدری براست یا چپ، و یا بالا و پایین، تغییر دهیم.
پس بنابر این ما با سیستم طراحی کل به جزء برای چهره، یک حرکت سیال و فی البداهه را آغاز مینماییم و در تمام زمانی که این فرایند اجرا میشود، میبایست آمادگی ایجاد تغییر در طراحیمان را داشته باشیم.
نکته مهم: از نظر ما، محافظه کاری در عملی مانند طراحی، پسندیده نمیباشد. شیوه های متنوع و زیادی برای کشیدن و ترسیم چهره و یا سایر اشیاء وجود دارد. شیوه هایی که بر کارکردهای محافظه کارانه و وسواس گونه استوار شده اند. مانند روش طراحی بارگ و یا سایر روشهای مبتنی بر گرایشات خطی و خط محوری.
ضمن اینکه از محکوم کردن سایر شیوه ها خودداری مینماییم، ارائه ادله برای ارجحیت سیستم مورد استفاده خود را از حوصله این نوشتار خارج دانسته و به آن نمیپردازیم.


مرحله چهارم طراحی چهره – افزودن تدریجی جزئیات چهره

مرحله چهارم – افزودن تدریجی جزئیات چهره


مرحله پنجم – تکمیل نهایی کار پس از انجام اصلاحات

در مراحل نهایی، تاکیدهای بیشتر بروی حجم و جزئیات چهره ایجاد مینماییم. ایده آل و مطلوب این است که تا لحظه آخر که دست از کار میکشیم تمام قسمتهای کارمان به یک اندازه کار شده باشند و این حالت که قسمتی تمام شده نباشد وقسمتی دیگر تمام شده، در کار ما دیده نشود.

● ادامه کار و رسیدن به مرحله نهایی را مشاهده نمایید.

آموزش طراحی چهره با مداد- مرحله پنجم


مرحله نهایی طراحی چهره ما نیز به انجام رسید.

مرحله پنجم آموزش طراحی چهره – تکمیل نهایی کار پس از انجام اصلاحات

مرحله پنجم – تکمیل نهایی کار پس از انجام اصلاحات


در تصویر زیر تغییرات تدریجی طراحی از مراحل آغازین تا پایانی آن در کنار هم قابل مشاهده و مقایسه است.

مراحل اجرای کل به جزء طراحی چهره

مراحل اجرای کل به جزء چهره


● نمونه ایی از اجرای از کل به جز توسط هنرمندان خارجی

طراحی چهره، توسط دیوید کاسان Davis Kassan



Portait Drawing Demo, by Zimou Tan


آموزش های ما در آموزشگاه نقاشی ایکاروس مبنتی بر روش و سیستم کل به جزء است. کل به جزء چهار چوب اصلی برخورد ما با طراحی و در مواجهه با پدیده ها و جهان هستی میباشد. این سیستم طراحی تنها روشی است که طراح را از وابستگی به از رو انداختن طرح و کپی کاری نجات میبخشد.

ممکن است ما در دوره های خاصی از آموزشمان در آموزشگاه، طرح را با روشهای مختلفی که وجود دارد بروی زمینه منتقل نماییم، اما این بهیچ وجه نمیبایست بعنوان رویه غالب برای طراح تثبیت شود. یک طراح ممکن است در بعضی موارد و بنا بر مصلحتی که خود تشخیص میدهد، طرح کارش را از رو انداخته و به اصطلاح کپی کند. اما در عین حال میبایست توانایی کشیدن طرح بدون کپی کردن آن را نیز داشته باشد. و این منظور تنها با رعایت دقیق سیستم کل به جزء دست یافتنی میباشد.


طراحی چهره از هنرجویان آموزشگاه

طراحی چهره از هنرجویان آموزشگاه


فراموش نکنید که بهترین و موثر ترین شیوه طراحی، خصوصا هنگام مواجهه با موضوع سختی مانند چهره، روش کل به جزء میباشد.

افراد با تمرین و ممارست در این شیوه، به توانایی قابل ملاحظه ای در اجرای پروژه های نقاشی چهره خود، نائل میگردند. برای نمونه اثر زیر توسط آقای محمد قاسمی از هنرجویان آموزشگاه در متد سیاه قلم میباشد که بدون کپی کردن طرح انجام شده است:


سیاه قلم چهره بدون کپی کردن طرح

نقاشی چهره بدون کپی کردن طرح

همچنین میتوانید در نقاشی چهره بدون کپی کردن طرح اولیه، فیلمی از انجام این روش توسط این هنرجو را که تسلط بیشتری بر طراحی دارد مشاهده نمایید.

در اینجا مجالی برای پرداختن بیشتر به این بحث در آموزش طراحی نیست. اما چنانچه مایل به آشنایی با اصول آموزش نقاشی چهره بدون نیاز به کپی کردن میباشید، این آموزشها در دوره های مجازی قابل دسترس میباشد.


مطلب بعدی


دیدار - دریچه ای به کلاسهای اخیر

نگاه مختصری به آنچه که اخیرا در کلاسهای حضوری گذشته است.
فیلمهای کوتاه از کارهای در حال انجامی که در آموزشگاه نقاشی ایکاروس و توسط هنرجویان سیاوش مهویس صورت گرفته است.

اثری از هنرمند آموزشگاه لیدا سماک، مرداد 1399

اثری از هنرمند آموزشگاه عباس درویش، مهر 1399

اثری از هنرمند آموزشگاه صبا عزیز زاده، تیر 1397

اثری از هنرمند آموزشگاه مریم جعفری، آذر 1398

 

کلاسهای ایکاروس

دیـــدگـــاه

  محمد پاکدل

زمان: دوشنبه، ۱۴ بهمن ۱۳۹۸ | ۱۴:۰۳:۵۷

ممنون از مطالب مفید که در سایت گذاشتید من طراحی چهره را اصولی یاد نگرفتم میخواهم با روش شما یاد بگیرم. میتوانم از طراحی چهره شروع کنم یا باید از قبلتر آموزش ببینم؟

↩ پاسخ به پیام

  مدیر

زمان: دوشنبه، ۱۴ بهمن ۱۳۹۸ | ۱۴:۵۸:۰۲

سلام. ما تا طراحی های شما را نبینیم هیج اظهار نظری نمیتوانیم بکنیم. جهت آشما نمودن ما با سطح تجربیاتتان در زمینه طراحی چهره با آموزشگاه تماس حاصل نمایید. ۴۴۰۲۲۲۶۵ و ۴۴۰۱۵۴۴۷ ساعات پاسخگویی 11 تا 4 بعد از ظهر. سه شنبه ها کلا تعطیلیم. چهارشنبه ها هم از ساعت 2 به بعد میتوانیم پاسخگو باشیم.

↩ پاسخ به پیام

  محدثه قنبری

زمان: پنجشنبه، ۲۴ بهمن ۱۳۹۸ | ۱۴:۵۱:۰۷

به من هم که جایی کلاس میرفتم اینطوری یاد ندادن. مژه زدن و ابرو کشیدن و اینا رو یاد دادن. ولی الان خودم نمیتونم چهره بکشم و طراحی کنم

↩ پاسخ به پیام

  الهام

زمان: چهارشنبه، ۲۸ خرداد ۱۳۹۹ | ۰۱:۲۰:۱۲

ایشون استاد مهویس گرامی هستن افتخار داشتم شاگرد ایشون بودم هرچند شاگرد خوبی نبودم 😊 اما همیشه مدیون ایشون هستم .موفق باشید شما و استاد عزیز

↩ پاسخ به پیام

  مدیر

زمان: یکشنبه، ۲۷ بهمن ۱۳۹۸ | ۲۲:۲۸:۱۶

بله متاسفانه آموزشهای غیر اصولی رایج فعلی، روی ترسیم صورت بدون کپی برداری متمرکز نیست.

↩ پاسخ به پیام

  آزیتا

زمان: شنبه، ۲۳ فروردین ۱۳۹۹ | ۱۳:۴۱:۳۵

تو این روزهای قرنطینه ،اموزشهاتون برای افراد مبتدی مثل من بسیار اموزنده و سرگرم کننده است . ممنون🌹🌹🌹

↩ پاسخ به پیام

  مدیر

زمان: شنبه، ۲۳ فروردین ۱۳۹۹ | ۲۱:۴۹:۵۹

سلام. ممنون از شما. در تلاشیم تا آموزشهای آنلاین را راه اندازی کنیم. بخش طراحی چهره که قسمتهایی از آن را در اینجا مشاهده مینمایید و آموزشهای آماده سازی پیش از آن، بزودی راه اندازی میشود. و در صورت تمایل به برخورداری از آموزشهای کامل، میتوانید پس از راه اندازی، ثبت نام و از آن استفاده کنید.

↩ پاسخ به پیام

  خدا بخش

زمان: شنبه، ۳ خرداد ۱۳۹۹ | ۰۰:۱۹:۱۴

با سلام من از آموزشهای طراحی چهره شما خیلی استفاده کردم. فقط میخواستم بدونم آیا با همین روش میشود از روی عکس صورت هم طراحی کرد و طبیعی در آورد کار را؟

↩ پاسخ به پیام

  مدیر

زمان: شنبه، ۳ خرداد ۱۳۹۹ | ۰۷:۱۳:۲۶

بله. از روی عکس صورت هم میشود با همین روش به نتیجه رسید. البته اگر منظورتان از طبیعی در آوردن عکس، رسیدن به کار هایپر رئال باشد، نیاز به ابزار هایی بیشتر از صرفا یک مداد و یک پاک کن خواهید داشت.

↩ پاسخ به پیام

  زارع

زمان: یکشنبه، ۴ خرداد ۱۳۹۹ | ۰۹:۲۹:۰۳

سلام مشکل من هم با ابزاره لطف میکنید بفرمایید چه وسایل برای طراحی چهره مناسبترن و اینکه از کجا باید تهیه شان کرد

↩ پاسخ به پیام

  مدیر

زمان: یکشنبه، ۴ خرداد ۱۳۹۹ | ۱۱:۳۶:۱۱

همانطور گه گفته شد اگر بخواهیم تصویر با جزئیات بسیار زیاد و در حد عکس انجام بدهیم نیاز به وسایل بیشتری داریم. مدادهای مختلف با نرمی و سختی و کم رنگی و پررنگی متنوع و پاک کن ظریف و ریز برای ریزه کاری مورد نیاز هست.مکان خاصی برای تهیه همه این وسایل نمیتوانیم به شما معرفی کنیم. باید از لوازم التحریر فروشیها سئوال نمایید.

↩ پاسخ به پیام

  مهین

زمان: یکشنبه، ۴ خرداد ۱۳۹۹ | ۱۵:۱۶:۵۴

من کلاس رفتم با مداد کنته و محو کن کار کردم رو مقوا به نظر شما مداد کنته برا نقاشی چهره خوبه؟

↩ پاسخ به پیام

  مدیر

زمان: دوشنبه، ۵ خرداد ۱۳۹۹ | ۰۰:۳۷:۱۷

مداد کنته به تنهایی برای یک کار اسکیس میتواند مناسب باشد. اما اگر هدف شما از کار کردن با ابزاری مانند مداد کنته رسیدن به یک کار هایپر رئال در طراحی چهره باشد، آنگاه مداد کنته به تنهایی پاسخگو نخواهد بود. اگر با مداد گرافیتی بخواهید کار کنید، ابزار آن همان است که بنده در پاسخ قبلی نوشته ام. و اگر با وسایلی مانند مداد کنته بخواهید کار هایپررئال و تمیز ارائه کنید باید از سایر وسایل سیاه قلم مانند قلم مو ها و پودر کنته و غیره نیز استفاده نمایید.

↩ پاسخ به پیام

  روشنک

زمان: جمعه، ۳۰ خرداد ۱۳۹۹ | ۰۹:۲۰:۲۱

ممنون از مطالب خودتان اگر امکان دارد فیلم آموزشی برای طراحی چهره باز هم بگذارید متشکرم

↩ پاسخ به پیام

  مدیر

زمان: یکشنبه، ۹ شهریور ۱۳۹۹ | ۲۰:۰۷:۱۶

انشالله در اولین فرصت به ارائه فیلمهای آموزشی خواهیم پرداخت. سیاست کلی آموزشگاه مبنی بر بسط و گسترش این هنر است.

↩ پاسخ به پیام

  هاجر

زمان: یکشنبه، ۹ شهریور ۱۳۹۹ | ۱۷:۱۱:۳۵

سلام روزتون بخیر
طراحی سیاه قلم خیلی دوست دارم یاد بگیرم اما متاسفانه امکان رفتن به کلاس ندارم. آیا کتاب یا فیلم آموزشی دارید که من از صفر بتونم در خانه تمرین کنم و یاد بگیرم؟
ممنون

↩ پاسخ به پیام

  مدیر

زمان: یکشنبه، ۹ شهریور ۱۳۹۹ | ۲۰:۱۰:۱۸

فعلا در حد مراحل اولیه که شامل طراحی پایه و طراحی چهره میباشد دوره های مجازی ارائه شده است و قابل استفاده برای کسانی است که امکان حضور در کلاسها را ندارند. برای مراحل پیشرفته تر به زمان بیشتری برای ساخت و تکمیل دوره های آموزشی نیاز داریم.

↩ پاسخ به پیام

  نگین

زمان: چهارشنبه، ۱۹ شهریور ۱۳۹۹ | ۱۸:۴۸:۱۸

با سلام و احترام
برای فردی که مبتدی بدون پیش زمینه نقاشی جهت شرکت در کلاس طراحی چهره چه مدت تا تکمیل و‌حرفه ای شدن زمان لازم‌داره ؟حدودا چند ترم؟
با تشکر ازشما

↩ پاسخ به پیام

  مدیر

زمان: پنجشنبه، ۲۰ شهریور ۱۳۹۹ | ۰۸:۵۶:۵۴

اکثرا مراجعه به ما برای آموزش طراحی چهره میباشد و کل آموزشها از آشنایی مقدماتی با چهره تا مراحل پیشرفته تر آن که به کارهای هایپررئال می انجامد و بقولی از صفر تا صد آن، نهایتا طی شش ماه آموزش داده میشود.

↩ پاسخ به پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

بخش‌های مورد نیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارسال نظرات



روزشمار هنری
امروز ۲۰۲۱/۰۷/۲۵ میلادی برابر با یکشنبه، ۳ مرداد ۱۴۰۰هجری شمسی که مصادف میباشد با سالروز تولد توماس ایکینز نقاش امریکایی

توماس ایکینز نقاش امریکایی

ادامه مطلب


 



مؤکداً از مراجعه حضوری از ساعت ۱۶ به بعد خودداری نمایید          آموزشگاه هنرهای تجسمی ایکاروس سه شنبه ها تعطیل است، همچنین چهارشنبه ها صبح        ما هیج شعبه دیگری در تهران و یا شهرستانها نداریم