سخنی از مدیریت آموزشگاه

آموزش طراحی امروزه شیوه های متعددی را شامل میشود که مخصوصا بخاطر پایه ای بودن طراحی و اهمیت نقشی که آموزش طراحی در سایر آموزشهای هنرهای تجسمی ایفا میکند، تامل و مداقه ما را در بررسی درستی و یا نادرستی شیوه های رایج امروزی ایجاب مینماید. از میان شیوه های موجود آموزش طراحی، شیوه ای مورد تایید من است که بر مبنای اصل و پایه ای دانستن تنالیته شکل گرفته باشد و هنرجو را با این واقعیت آشنا سازد که تنالیته و تاریک روشن، حقیقی ترین، پرکاربردترین و کارسازترین عنصر بصری هنرهای تجسمی میباشد. چنانچه آموزش طراحی و شیوه انتخابی برای آن، در انجام این اصلی ترین وظیفه خود ناتوان باشد، هنرجو در دوره های بعدی آموزش خود دچار مشکل شده و ممکن است بعدها مجبور شود دوباره آموزش طراحی را از سر گیرد. آموزش طراحی، متاسفانه در بسیاری از مراکز آموزشی و هنرستانهای ما آنگونه که باید مورد توجه قرار نمیگیرد. در مقاطع دانشگاهی نیز حتی این سهل انگاری و بی توجه ای نسبت به آموزش طراحی به چشم میخورد.
آموزش طراحی به شیوه درست، مخصوصا میتواند هنرجو را در مرحله یادگیری رنگ یاری فراوان نماید و بهم پیوستگی مفاهیم تکنیکی و فنی را متوجه ایشان کند. فراموش نمکنیم این جمله آرشیل گورکی را که گفت: طراحی پایه و اساس هنر است. یک نقاش بد نمیتواند طراحی کند، اما کسی که میتواند خوب طراحی کند، اغلب ‏نقاش خوبی هم هست.
سیاوش مهویس

نمونه هایی از آثار هنرجویان کلاسهای نقاشی رنگ روغن
  • طراحی چهره
  • طراحی
  • طراحی با خودکار
  • آموزش طراحی چهره
  • طراحی هنرجویان
  • طراحی هایپر رئال

● آثار بیشتر و کاملتر هنرجویان را در طراحی سیاه قلم چهره و طراحی های چهره با مداد و همچنین در ویدئوهای طراحی چهره ببینید.